Tom[a]

Behandlung des refraktären rezidivirenden bösartigen glioma mit
Immunotherapy: Fallbeschreibung.
Orginaltext: Automatische Übersetzung am Ende des Textes

Quelle: Crit Rev Oncol Hematol 2001 Aug;39(1-2):17-23

Treatment of refractory recurrent malignant glioma with adoptive cellular immunotherapy: a case report.

Huang Y, Hayes RL, Wertheim S, Arbit E, Scheff R.

Department of Medicine, Sanford R. Nalitt Institute for Cancer and Blood-Related Diseases, Staten Island University Hospital, 256 Mason Avenue, 10305, Staten Island, NY, USA

We report the successful treatment of a patient with recurrent malignant glioma with adoptive cellular immunotherapy. The patient is a young adult with recurrent progressive disease refractory to aggressive multi-modality therapy including repetitive surgical resection, radiation, radiosurgery and chemotherapy. He received multiple courses of local administration of autologous lymphokine-activated killer (LAK) cells in combination with a low dose of interleukin-2 (IL-2) through an Ommaya reservoir-catheter system. The side-effects of this treatment were limited and manageable. The patient achieved a complete remission, as demonstrated by MRI and confirmed by glucose-positron emission tomography (PET) imaging 11 months after initiation of immune therapy. Twenty-six months later, the patient is still in remission with improving performance status. Adoptive cellular immunotherapy utilizing autologous LAK cells with low dose IL-2 appears to be a safe and effective therapy for a subset of patients with primary, recurrent or progressive malignant glioma following conventional therapy.

Automatische Übersetzung:

Crit Umdr. Oncol Hematol 2001 Aug;39(1-2):17-23


Behandlung des refraktären rezidivirenden bösartigen glioma mit
Immunotherapy: Fallbeschreibung.

Huang Y, Hayes Rl, Wertheim S, Arbit E, Scheff R.

Abteilung von Medizin, Sanford R. Nalitt Institute für Krebs und
Blood-Relatedkrankheiten, Insel-Hochschulkrankenhaus Staten, Allee mit
256 Mason, 10305, Insel Staten, NY, USA

Wir berichten über die erfolgreiche Behandlung eines Patienten mit
rückläufigem bösartigem glioma mit zellularem
Angenommenimmunotherapy. Der Patient ist ein junger Erwachsener mit
rückläufigem progressivem Krankheitfeuerfestem Material zur
konkurrenzfähigen Multimodalitättherapie einschließlich der sich
wiederholenden chirurgischen Resektion, der Strahlung, des
radiosurgery und der Chemotherapie. Er erhielt mehrfach Kurse der
lokalen Einleitung der autologous lymphokine-aktivierten Zellen des
Mörders (LAK) im Verbindung mit einer niedrigen Dosis von
interleukin-2 (IL-2) durch ein Vorratsbehälter-Kathetersystem Ommaya.
Die Nebenwirkungen dieser Behandlung waren begrenzt und handlich. Der
Patient erzielte einen kompletten Erlaß, wie von MRI demonstriert und
durch Belichtung der Glukose-Glucose-positronemission-Tomographie
bestätigt. 11 Monate nach Inbetriebnahme der immunen
Therapie. Sechsundzwanzig Monate später, ist der Patient noch im
Erlaß mit dem Verbessern von Leistung Status. Der zellulare
Angenommenimmunotherapy, der autologous LAK-Zellen mit niedriger Dosis
IL-2 verwendet, scheint, eine sichere und wirkungsvolle Therapie für
eine Teilmenge Patienten mit dem Primär-, rückläufigen oder
progressiven bösartigen glioma zu sein, das herkömmlicher Therapie
folgt.

Tom[a]

Intracavity Interleukin-2 Plus Lymphokine-Activated Killer Cell [IL-2/LAK Cell] Immunotherapy For Adults With Recurrent Or Progressive Malignant Gliomas.

This study involves the use of an immune activating substance called Interleukin-2 (IL-2), which is a naturally occurring substance that is normally produced by the body in small amounts during an immune response. A synthetic, laboratory created (recombinant) form of Human IL-2 is now available for clinical use. In addition to IL-2, some of the patient`s own (autologous) white blood cells will be cultured in the laboratory in the presence of human IL-2 for 3-5 days in order to activate the ability to kill brain tumor cells. These activated cells are termed LAK cells. The white blood cells that will be used along with the IL-2 will be obtained by a standard Blood Bank leukapheresis procedure similar to plasmapheresis or stem cell harvesting. In prior studies, the safety of using IL-2 plus autologous LAK cells was studied in brain tumor patients. Not only was a safe dose of IL-2 identified, but more patients lived longer following cellular immune therapy than a contemporary, non-randomized, group of patients receiving second line chemotherapy. Objective anti-tumor responses were confirmed using CT scans. [Hayes et al. Cancer 76:840-52. 1995]

Roberta Hayes Ph.D.
Staten Island University Hospital
Cancer Immunotherapy Program
256 Mason Ave
Staten Island, NY 10305- USA
Phone: (718)226-6516
Fax: (718)226-8674
E-mail: Roberta_Hayes@siuh.edu

Tanja[a]

Gibts es Kliniken in Deutschland die eine Behandlung mit Inerleukin 2 + LAK Zellen durchführen, wer kann mir da weiterhelfen. Mein Vater ist im Dezember 2000 an einem Glioblastom erkrankt.

Danke Tanja

Klaus[a]

In München macht dies Prof. Wank, Tel.0895996667.
Viele Grüße , Klaus

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