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Jpn J Clin Oncol 2001 Jun;31(6):251-8
Intracavitary chemotherapy with 5-fluoro-2´-deoxyuridine (fdurd) in malignant brain tumors.
Nakagawa H, Maeda N, Tsuzuki T, Suzuki T, Hirayama A, Miyahara E, Wada K.
Department of Neurosurgery, Osaka Medical Center for Cancer and Cardiovascular Diseases, Osaka, Japan.
BACKGROUND: After completing basic research on the anti-tumor effects and neurotoxicity of 5-fluoro-2´-deoxyuridine (FdUrd) and the balance of thymidine kinase and thymidine phosphorylase activities and confirming the safety of intrathecal FdUrd administration in a previous clinical study of meningeal carcinomatosis, intracavitary administration of FdUrd was performed as a second trial in patients with malignant glioma and metastatic brain tumors.
METHODS: The study population consisted of 13 patients, six with glioblastoma, one with anaplastic astrocytoma and six with metastatic brain tumors. This treatment was applied for cystic, small-volume residual or recurrent tumors. FdUrd (1-10 &mgr;g ) was administered every day at least 25 times through an Ommaya device placed in the cyst or closed postoperative cavity reconstructed with a patch of galea aponeurotica. Intracavitary chemotherapy with FdUrd was preceded by radiation therapy in two patients but no other adjuvant therapy was performed.
RESULTS: No side effects such as headache, nuchal pain, convulsive attack, bone marrow suppression or liver dysfunction were observed during the course of chemotherapy. Seven of the 13 patients showed responses: complete response six, minor response one, no change two and progressive disease four after the twenty-fifth intracavitary administration of FdUrd when tumor sizes on CT scans and MRI before and after intracavitary chemotherapy were compared.
CONCLUSIONS: Intracavitary FdUrd chemotherapy may be useful for the treatment of small-volume tumors.
Jpn J Clin Oncol 2001 Jun;31(6):251-8
Intracavitäre Chemotherapie mit 5-fluoro-2´-deoxyuridine (fdurd) bei bösartigen Gehirntumoren.
Nakagawa H, Maeda N, Tsuzuki T, Suzuki T, Hirayama A, Miyahara E, Wada K.
Abteilung der Neurochirurgie, der medizinischen Mitte Osakas für Krebs und der Herzgefäß- Krankheiten, Osaka, Japan.
HINTERGRUND: Nach durchführen Grundlagenforschungen auf Antitumor- Effekte und Neurotoxizität von 5-fluoro-2´-deoxyuridine (FdUrd) und der Abgleichung von Thymidin Kinase und Thymidin Phosphorylase Aktivität und wurde die Sicherheit von intrathecal FdUrd in ein vorhergehend klinisch Studie von meningeal carcinomatosis bestätigt.
Intracavitäres FdUrd wurde auch in einem zweiten Versuch in Patient mit bösartigen gliomen und Hirnmetastasen getestet.
METHODEN: Die Studiengruppe bestand aus 13 Patienten, sechs mit glioblastoma, einer mit anaplastic astrocytoma und sechs mit Hirnmetastasen. Diese Behandlung wurde bei zystischen, kleinen Rest- oder rückläufigen Tumoren verabreicht. FdUrd (&mgr;g 1-10) wurde jeden Tag mindestens 25mal durch eine Ommaya eingeleitet, das in die Zyste gelegt war. IC-Chemo mit FdUrd vorangegangen von der Strahlentherapie bei zwei Patienten apie, aber keine andere hilfreiche Therapie durchgeführt uhrt.
RESULTATE: Keine Nebenwirkungen wie Kopfschmerzen, nuchal Schmerz, konvulsiver Angriff, Knochenmarkausgleich oder Leberfunktionsstörung beobachtet während der Chemotherapie. Sieben der 13 Patienten zeigten Antworten: durchführen Sie Antwort sechs, geringe Antwort eine, keine Änderung zwei und progressive Krankheit vier nach der twenty-fifth intracavitary Leitung von FdUrd tung, als Tumorgrößen auf CT-Scans und intracavitary Chemotherapie MRI vorher und nachher verglichen.
ZUSAMMENFASSUNGEN: Chemotherapie Intracavitary FdUrd kann für die Behandlung von kleinen Tumoren nützlich sein.