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Thema: News: Niedriger "Index" bessere GBM-Prognose

News: Niedriger "Index" bessere GBM-Prognose
Tom[a]
16.11.2001 13:51:24
Neurocirugia (Astur) 2001;12(2):125-32 Books

Gil-Salu JL, Gonzalez-Darder JM, Barcia Albacar JA, Pesudo JV, Vera-Roman JM, Lazaro R, Alos M.

Servicio de Neurocirugia, Hospital General de Castellon.

OBJECT: The aim of this study was to investigate prognosis value of p53 oncosuppresor gene and labeling index by MIB-1 and PCNA monoclonal antibodies in malignant gliomas.

METHODS AND RESULTS: We operated 60 patient with malignant glioma between July 1994 and August 1998. Forty-five cases had the histopathological diagnosis of Glioblastoma Multiforme and fifteen cases of anaplastic astrocytoma or olygoastrocytoma. Initially we compare MIB-1/PCNA labeling index in eighteen cases. Patients < 40 years old, short period of symptoms preoperatively, only one cerebral lobe localization, total surgical exeresis, Karnofsky index > 70 postoperatively, low labeling index (MIB < 8.6%), forward radiotherapy treatment and surgical re-operation, were identified like favourable outcome factors in the uninvariable analysis. However to the multivariable analysis, only had outcome significance: patients < 40 years old, low labeling index, Karnofsky index > 70 postoperatively and surgical reoperation.

CONCLUSIONS: On the basis of the results of current analysis, moreover classical factors associated with better outcome, low labeling index to Glioblastoma Multiforme have been noted in patients with longer survival, and must be included to conventional histopathological studies.
Tom[a]
Jule[a]
16.11.2001 14:52:12
kann mir besser uns das jemand erklären? DANKE!
Jule[a]
Kay[a]
16.11.2001 15:45:03
Soweit ich das verstehe, hat man bei 18 (?!) Patienten mit Glioblastomen den Tumor mit verschiedenen Antikörpern untersucht und versucht, damit auf die Prognose (Chance) zu schließen. Die statistische Analyse läßt dann am Schluß nicht mehr so richtig viele Schlüsse zu, denn ein junges Alter und ein guter Zustand sind immer gute Zeichen bei diesen Patienten und Glioblastome bei jungen Patienten sind auch oft genetisch anders als die bei alten Patienten. Therapiekonsequenzen hat das Ganze garnicht.
Ich finde die Mühe, viele Meldungen zum Thema Hirntumor in das Forum zu bringen, bewundernswert, denke aber manchmal, das viele Dinge unverstanden bleiben und nur verwirren. Problematisch ist das insbesondere dann, wenn dies zu sehr großen Anstrengungen der Betroffenen führt, irgendwelche Wundertherapien (z.B. für George Harrison oder so) zu suchen, die es dann (noch) garnicht gibt.

Gruß

PD Dr Mursch
Neurochirurgie Bad Berka
Kay[a]
NACH OBEN